30.9.2021

Norjalaisen Ferncliff TIH AS:n uusi sijoitus Cityvarasto Oyj:hin tukee vahvasti yhtiön kasvustrategiaa

Norjalaisen sijoitusyhtiön Ferncliff TIH AS:n tytäryhtiö Feut AS on sijoittanut 7,3 miljoonaa euroa suunnatulla osakeannilla Cityvarasto Oyj:hin. Feut AS on Cityvarasto Oyj:n toiseksi suurin omistaja, joka tämän osakeannin jälkeen omistaa 25 %:a osakkeista.

Ferncliff TIH AS on vuonna 1995 norjalaisen Øystein Stray Spetalenin perustama sijoitusyhtiö. Ferncliff TIH AS on Pohjoismaissa ja muualla maailmassa toimivien yritysten aktiivinen omistaja ja Øystein Stray Spetalenilla on erittäin vahvat näytöt yritysten omistusarvon kehittämisestä tiiviissä yhteistyössä johdon kanssa

”Olemme tyytyväisiä Cityvaraston kehitykseen ja vuosi sitten alkaneeseen yhteistyöhömme. Cityvarasto Oyj on yksi mielenkiintoisimmista pienvarastoyhtiöistä Pohjoismaissa. Yhtiö kasvaa voimakkaasti ja odotammekin innolla yhteistyömme syventymistä”, kertoo Ferncliff TIH AS:n toimitusjohtaja Martin Nes. Hän on ollut yli 5 vuotta hallituksen puheenjohtajan roolissa luomassa norjalaisen Oslon pörssiin listatun pienvarastoyhtiö Self Storage Group ASA:n menestystarinaa. Cityvaraston hallituksessa Martin Nes on toiminut kesästä 2020, tuoden mukanaan vahvaa pienvarasto-osaamista.

Ferncliff TIH AS sijoitti 2016 norjalaiseen OK Minilager AS pienvarastoyhtiöön, joka on yksi Norjan ensimmäisistä pienvarastoyhtiöistä. Samana vuonna toimintaa laajennettiin ostamalla City Self Storage, joka toimii Norjan lisäksi Ruotsissa ja Tanskassa. Vuonna 2017 Ferncliff TIH AS osti norjalaisen pienvarastoyritys Minilageret AS:n ja konsernin nimi muutettiin Self Storage Group ASA:ksi. Lokakuussa 2017 yhtiö listautui Oslon pörssiin, keräten annissa 20 miljoonaa euroa. Toimintaa laajennettiin ostamalla norjalaiset pienvarastoyhtiöt Minilager Norge Group AS 2018 ja Eurobox Minilager AS 2019. Tammikuussa 2020 Ferncliff TIH AS myi omistuksensa Self Storage Group ASA:stä yhdysvaltalaiselle Centerbridge Partners L.P:lle, jolloin Self Storage Group ASA:n liikevaihto oli noin 24 milj. euroa ja yhtiöllä oli 113 toimipistettä. Yhtiön markkina-arvo oli tuolloin noin 240 milj. euroa.

”Ferncliff on tuonut uusia näkökulmia toimintaamme. Yhtiöllä on kovimmat näytöt pohjoismaisesta pienvarastosijoittamisesta ja uusi sijoitus lisää yhteistyötämme ja tukee hyvin Cityvaraston nykyistä kasvustrategiaa”, kertoo Cityvarasto Oyj:n toimitusjohtaja ja pääosakas Ville Edvard Stenroos.

Cityvarasto Oyj on Suomen suurin valtakunnallinen pienvarastoyritys. Yhtiöllä on 51 toimipistettä suurimmissa kaupungeissa ympäri Suomea: Helsinki, Espoo, Vantaa, Oulu, Jyväskylä, Kotka, Kouvola, Kuopio, Lahti, Naantali, Järvenpää, Kerava, Turku, Tampere, Seinäjoki, Pori, Hämeenlinna, Rovaniemi, Porvoo, Ylöjärvi, Vaasa, Lappeenranta, Joensuu ja Hyvinkää. Tytäryhtiönsä PakuOvelle.com:in kautta yhtiö tarjoaa asiakkailleen myös pakettiauton ja muuttolaatikoiden vuokrausta, lisätietoja palveluista www.pakuovelle.com ja www.cityvarasto.fi.

Sijoittajayhteydet

Cityvaraston sijoittajayhteydet